2010. február 19., péntek

Japán és a kommunikáció


Mielőtt belefognék blogom elkészítésébe, fontos megjegyeznem: a blog órai munkára készül, tehát nem elsősorban Japánról fog szólni, hanem olyan fórumokról, weboldalakról melyeknek témája ez az ázsiai szigetország. Emelett azokról a felhasználókról, akik az interneten (és az interneten kívül) aktívan foglalkoznak Japánnal. A kurzus, amire a blog készül a Kommunikáció elmélet alapjai nevet viseli, a blogbejegyzések pedig az itt leírt vázlat alapján készülnek.

Miért éppen Japán?

Azért választottam ezt a témát, mert érdekesnek tartom Japán történelmét, kultúráját, nyelvét és társadalmát egyaránt, így szívesen olvasok is róla, illetve mások véleményét Japánról.
Kezdetnek néhány adat Japánról: hamar kilépett Kína erős hatásköre alól és az idő előrehaladtával egyre modernebb országgá vált. Ma sok "ranglistán" előkelő helyeken szerepel, pl. műszaki cikkek gyártása, autógyártás, robotépítés, űrkutatás, gazdaság stb. Nagyobb városaik (Tokió, Kitotó, Ószaka) szintén nagyon modernek, a sok földrengés, szökőár és egyéb természeti csapás ellenére is.
Japán lakosainak 98%-a japán, külföldiek csak kevesen tartózkodnak hosszabb ideig az országban, sőt, ezeknek többsége is mind ázsiai országból érkezik.
A japán emberek szembetűnő jellemvonásai többek között: a fegyelem, az erős szervezőkészség és a munkamánia.
Írásrendszerük a mai napig a kínai írásból kifejlesztett szótagírás.
Az európaiaknak Japánról általában a következők jutnak eszükbe: szusi, gésa, kimonó, anime, manga, katana, Toyota, Mitsubishi, Honda, Kawaszaki, Nagaszaki, Hirosima stb. (És ha már itt tartunk: bejegyzéseimben a magyar átírási szabályai szerint fogom leírni a japán szavakat (kivétel: márkanevek).

Japán zászlója (Forrás: Google)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése